Aussie day!

Dag 8 forts: Spöregnet tog slut efter bara typ tio min och när vi skulle iväg så duggade det bara. Vi tog oss til Centrumet och åt på den sjukaste sushi-buffén. Den hade den normala buffén med massa färdiga sushisorter, lite wierd stuff på pinnar och lite annat, men det vi inte hade någon aning om var att vi skulle få göra en soppa helt själva. Vi såg massa råa varor passera oss på ett rullband och en stor kastrull i mitten. Vad vi skulle göra med detta fattade inte. Hon frågade vad vi ville ha för soppa och vi trodda att hon sa "chicken soup, miso soup and spicy food" med det hon egentligen sa var "clear soup, milky soup and hot and spicy soup". Vi fick välja två och valda chicken- (clear) och miso- (milky) soup. Det tog ett bra tag tills vi fattade att vi skulle tilllaga våran egna soppa och det var inte för än på slutet vi fattade den rätta tekniken så självklart smakade våra soppar sådär :P men sushin var god! :)
Efter det shoppade vi lite, blev två ringar, en ny navelpiercing, en klänning och ett bälte (Gick sammanlagt på typ 300 kr) och sen gick vi och tog varsin massage. Massagen var som vanligt grym och man hatar att en timme ska gå så fort, give me more! Somnade sedan runt ett-tiden.

Dag 9: Klev upp klockan sex, packade, klädde på mig bikini och kläder och släpade mig till frukosten med resten av familjen. Det var dags för en ny båtresa men denna gång till Maya bay, där dem spelade in en del av the beach, och till Phi Phi Don. När vi satt på den långa bussturen till hamnen och sjöng på disneylåtar så var det väldigt molnigt och vi var förberedda på en besvikande resa. Till vår tur så försvann nästan alla moln när vi kom till Maya Bay och vi kunde snorkla på med våra brödpåsar och hälsa på fiskarna. Blev en del solning nu på soldäcket vilket inte slutade när vi kom till Phi Phi Don. Där bjöds det även på en helt okej lunch och man fick vandra runt lite själva. Hade bara lite mer än en timme på oss för allt detta så det var lite småstressigt men det kompletterades med en och en halvtimme på soldäcket för att bara sova och sola.
När vi kom hem var det dags att börja fixa sig och till skillnad från resten av famljen så var det partyklädseln och sminket som skulle på eftersom jag skulle till Cassandra efter middagen och föra. Vi hamnade på en jättebra italiensk restaurang där jag fick det jag hade längtade så mkt efter, spagetti och skalddjur. Jag var så hungrig och det var så gott att jag bara vräkte i mig och tillslut  var jag så mätt att jag ville bara spy eller sova. Självklart blev det varken eller men tyvärr var jag väldigt otaggad hela kvällen, tillskillnad från Cassandra som var taggad mer än förr och söp typ mer än aldrig förr. Vi vandrade runt ett tag, men slutade rätt fort på seduction där vi dansade, och dansdade och dansade. Kvällen slutade ganska olika för oss och även om  jag inte drack så mycket så hade jag jävligt kul och var inte ett dugg bakis.

Dag 10, aussie day: Idag vaknade jag vid 9, vilket var fruktansvärt jobbigt eftersom jag bara ville sova. Men lyckades iaf och fick i mig ytterst lite frukost (som vanligt när jag har druckit dagen innan) och följa med familjen till stranden där jag äntligen fick sova. Var lite växlande molnighet och när vi skulle käka lunch runt två så började det spöregna. Kuuul. Så vi drog hem till hotellet där jag har nu spenderat ett par timmar med att fixa alla bilder som var i total oordning och håller på nu att lägga upp dem på facebook. Har även hunnit och duscha men inte torkat håret. Har upptäckt att mitt hår blir inte spikrakt som sist när jag låter det självtorka utan vågit, som är fan mkt snyggare. Det bilr lite av en beachlook vilket jag alltid har älskat. Så kör på den och innan jag åker hem om två månader så permanentar jag det rakt igen.
Ikväll blir det middag någonstans och sedan troligen bio, vilken film vet jag inte än men det verkar luta mot fairgame. Blir familjen och Cassandra om hon lyckas ta sig från sitt hotell. Skulle gärna vilja dra ut ikväll eftersom det är australienarnas nationaldag och det kommer vara massa aussies överallt och dem är ju så jävla snygga! Men min mamma kommer inte bli glad då så får nog skippa :(
Glad Australiensk nationaldag (eller vafan man säger) PUSS!!

Nytt album på facebook med bilder från och med 22 januari, håller på att laddas nu så blir ingen länk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0