Thailand Dag 7

Sitter just nu på hotell rummet och tar en paus från solen och passar på att lägga upp lite bilder och kolla på dåliga thailändska tv-program. Skulle kunna varit ute längre men när det är så varmt som det är idag och man inte får bada pga av håret (kommer till det senare) så suger det ganska mycket att vara ute i solen. Självklart är jag glad för all sol, bara mindre glad över att jag inte kan njuta av den ordentligt. Men snart så, på tisdag blir det dopp i vattnet och förhoppningsvis en båttur :) Bloggar så sällan så självklart ska jag skriva om dem dagarna ni har missat. Kan börja från senast då jag bara hade skrivit om halva dagen.



Dag 5: Efter inlägget så bokade vi in oss på en cabaret show som vi skulle ta mamma på dagen för att fira hennes födelsedag och sedan tog vi oss till centrumet för att kolla in priserna för rakpermanetning. Skulle kosta 3000 thb vilket är runt 750 svenska kronor. Han hade tid då så jag passade på och gjorde mitt hår SPIKrakt. Tog över 3 timmar och då var klockan rätt sent och istället för att vara med familjen denna fredagkväll så bestämde jag med Cassandra att vi skulle ut och kröka sönder och det gjorde vi oxå. Träffade en stor grupp med halvnakna australiensare. Den yngsta var 20 och den äldsta var typ 30 år. Alla var sjukt roliga och trevliga och bjöd oss på en helvetes massa dricka. I den här bunten fanns det inte många snygga men vi hade så kul att vi inte brydde oss. Minns inte hur länge vi höll på men vid 3 tiden drog vi till deras hotell och badade. Inte det bästa när man inte får blöta ny permanentat hår på 3 dagar men jag gjorde ett bra jobb med att undvika att blöta det :D

Dag 6: Dagen började lite sådär.. Pga väldans lite mat i magen så blev det att man spydde galla hela morgonen och skakade som jag alltid gör när jag spyr så mycket. Missade även mammas halva födelsedag eftersom jag inte var med på frukosten och sedan drog dem till Phuket Town som är en bit bort. Men runt tre eller vafan klockan var så kom familjen tillbaka och mamma hade än inte hittat en klänning att ha på sig på kvällen så bestämde jag att jag skulle gottgöra henne, eftersom jag missade en del av födelsedagen, genom att ta henne till centrumet här i patong och kolla efter en klänning. Vi hittade två skit fina som mamma var as snygg i och passade perfekt för kvällen. Nu när det var ordnat kunde vi äntligen gå tillbaka till hotellet och fixa oss skit snygga. Syrran klagade lite på sitt hår nu när mitt var spikrakt så istället för att fixa mig så försökte jag mitt bästa för att få hennes rakt. Hon har inte så lockigt men det är ganska tjockt och tar en tid. Efter det fick jag lite bråttom men blev väl liiite söt en då hehe. Min mamma hade ingen aning om vad vi hade planerat förutom att vi skulle först ta henne till en restaurang. Restaurangen låg 3 minuter iväg med tuktuk och hette Baan Rim Pa (barnrumpa xD). En skit fin restaurang iaf och hade jätte fin utsikt över havet. Vi åt jätte god thailändsk mat och jag fixade att dem sjöng för mamma när dem skulle komma med efterrätten. När den dyra notan på 5600 thb var betald så åkte vi till Simon Cabaret. Vi hade sagt till mamma att vi skulle dit men visste att hon ville dit, så när vi var utanför och hon såg skylten så blev hon jätte glad och överraskad. Showen var så där, den var underhållande, kostymerna och rekvisitan var grym och dem så kallade kvinnorna såg och dansade helt okej. Tyvärr sög nästan alla på att mima till musiken. Typ bara 5 av typ 30 eller 40 kunde mima och det blev sämre standard då. Förutom att dem inte var synkade med musiken så var dem även inte särskilt synkade med varandra. Huvudsaken att mamma hade en bra födelsedag och det hade hon. Hade inte sett henne så glad på länge :)

Bilderna från dessa dagar kommer finnas i samma mapp som innan. Bara kolla på länken från det tidigare inlägget :) Vad som ska göras idag vet jag inte riktigt än. PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0