Bye bye family :(

Nu ska ni vara glada för nu håller dem sista bilderna från min Thailandsresa med familjen att laddas upp på facebook, efter det så kommer det bara bli massa bilder på mig och tjejerna och massa random killar.
Idag, efter senaste inlägget då, så har jag varit med Cassandra och Ellie. Vi var först i centrum där dem skulle äta och sedan gick vi och kollade på vår eventuella lägenhet. Väldigt liten men den har gym och pool, nästan som ett hotell men vi har kök och det är billigare. Vi gick lite längre bort där Cassandra visste en bra salong och medans tjejerna fixade ögonbrynen och naglarna så tog jag mig 6 meter bort för att prata med en snubbe som jag hade träffat i fredags angående lägenheter. Han är själv från utlandet (london) och skulle ge mig tips. Tog ett litet tag tills han kom så sålänge spenderade jag tiden med två killar från sverige, var av en ägde restaurangen jag var på då och jobbade med engelsmannen. As schysta killar och han ägaren hade oxå massa tips om lägenheter. Med båda killarna kom jag fram till att vi skulle höras imorn så dem kunde kolla upp vad som fanns och passade våra små krav.
När jag äntligen var klar där blev jag tvungen att säga hej då till tjerna som än inte var klara och spring upp till hotellet för att fixa mig finfin. Vi åt på ett ställe som hette Joe's Downstairs där vi beställde sex olika sorters tapas och två daquiries var. Allt var så klart skit gott och min pasionfruit daquiri var nästan "to die for". Min mamma hade gjort något as gulligt för mig, hon hade beställt en tårta från hotellets conditori och tog med den till restaurangen så när vi hade ätit upp middagen så kom personalen med tårtan och sjöng. Den var hur gullig som helst men smakade lite.. smakade inte mycket alls faktiskt ^^ Hade min mamma gjort den så skulle den varit mycket godare! :D
Mätta och belåtna tog vi oss hem iaf och nu har jag tagit över hela min resväska och lite till till Cassandras hotellrum.

Planerna för imorn blir att först säga adjö till min familj runt halv sex på morgonen, sova, gå ner till frukosten för att snå massa muffins och annat skit gott ut på rummet, packa ner det sista (inklusiv bakelserna), kolla lite på tv (tror jag), fara hem till tjejerna för att göda dem med alla godsaker och sedan börja supa skallarna av oss. Nu börjar den galna och fattiga resan som ska pågå i ca två månader. Kommer däremot sakna min familj så sjuukt mycket, men jag får tänka att det är bra förberedning inför stora flytten till högskolan i höst (om jag kommer in)Dags för mig att slagga PUSS!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0