Pattaya/Bangkok

Tänkte inte skriva något inlägg förän jag hade tillgång att lägga upp lite bilder MEN jag glömmer hela tiden ta med mig hårdisken och sladden till kameran och mobilen så det verkar ju inte bli av. Så nu skriver jag ändå!

Tänkte börja från pattaya som vi åkte till från koh samui med flyg den 1 mars.

PATTAYA
Vi kom fram till pattaya på morgonen och efter vi hade packat ut lite grejer åkte vi vid ett tiden till en jätte stor marknad inne i stan. Jag handlade för sammanalagt 300 svenska kronor och det var inte lite grejer. Köpte bland annat två par solglasögon (mina första par i år), tre par örhängen, två ringar, två navelpiercingar, en handgjord handväska och ett ögonskuggeset.
Senare på kvällen drog Cassandra ut på middag med sin pappa som har bott här i Pattay hela tiden medans vi har rest runt. Jag och Ellionor tog oss oxå ut till stan för att äta och hamnade på en italiensk restaurang. Lite dyrare än dem ställerna vi brukar äta på men det var så jävla gott och totalt värt! Efter det tog bestämde vi oss för att vandra runt på gatorna i pattaya och kanske shoppa lite mera. Till våran förvåning hittade vi sjuuukt billiga solglasögon och det slutade med att vi köpte 3 par var. Kostade 15 skr styck så varför inte liksom :D Så där gick jag från att haft noll solglasögon till 5 par solglasögon :D

Andra dagen (2 mars) blev vi tvugna att byta rum till en våningen under, efter det solade vi och vid 3 tiden kanske, så drog cassandra till sin pappa för att fortsätta att sola och jag och Ellie käkade och satte oss på ett internet cafe. På kvällen blev det bio och vandring runt stan och alla centrum. Vi såg en film som hette Takers. Skit snygga killar, eller egentligen var det bara en jag ville ha (Hayden Christensen, love!), men tyvärr var filmen av sämra kvalite.
Dagen efter så var vi tvugna att byta hotell igen så jag och Ellie flyttade till ett hotell över gatan och Cassandra till sin pappa och medans Cassandra solade så var det full rulle för mig och Ellie att hitta ett hotell i bangkok så vi for till stan och spenderade över en timme för att hitta ett. På kvällen mötte vi upp Cassandra i stan där vi ännu en gång vandrade runt i stan och i centrum för att göra lite sista minutenshopping. Jag köpte en hatt :D hihi

Så kommer vi till igår, 4 mars, dagen vi skulle ta oss till bangkok. Vaknade upp runt 9 för att packa klart och invänta taxin som skulle komma klockan 10. Tyvärr var den en timme sen och chaufören kunde ingen engelska alls så cassi och hennes pappa blev tvugna åka in till stan och hitta en ny taxi. Blev en minibuss som vi delade på under två timmar till Bangkok :)

BANGKOK
Vi kom fram runt ett-tiden och vädret var inte det bästa så jag och Ellie la oss i våra sänger och kollade på tv och sov. Cassandra bor på ett annat hotell med sin pappa under dem här sista dagarna och medans vi sov var hon ute och kollade för fullt i centrumen. Vårat hotell här är faktiskt väldigt nice, speciellt eftersom vi betalar ca 100 svenska kronor var per natt. Vi har tv med en film kanal och en dvd, vi har pool på taket med sköna solstolar och gym och bastu. Sen så får vi gratis frukost oxå. Scrambled eggs varje dag :D

Igår hade Ellionor tyvärr en hemsk huvudvärk om vi kom inte ut för än runt sju-åtta tiden. Vi åkte till Siam och gick vilse i det största centrumet jag någonsin har sett. Hade typ åtta våningar, en våning för en kategori. Typ en restaurang våning t.ex. Tyvärr hittade vi inget vi var sugna på just då, eller som vi ville betala (har blivit fett snåla, spendarar MAX 40 spänn på en middag) så vi tog oss lite längre bort och hittade en bra restaurang. Sedan köpte vi två filmer och kollade på dem innan vi gick och la oss. Blev due date och mean girls 2. Måste säga att jag gillade båda filmerna, speciellt due date :)

Idag har vi stekt i solen som två marinerade kycklingar i en ugn. Var inte roligt hur mycket vi svettades. Men vi var tvugna att bli av med våra bikinilinjer, ja det stämmer, jag tog modet och solade topless idag. Knappt ändå ingen som var där uppe (a)
Runt halv fyra åt vi kycklingsallad och nu sitter jag här, i lobbyn, där jag har suttit i typ 1 timme och 40 min och nu ska jag upp och duscha och fixa mig. Ikväll funtar jag och Ellie på utgång, får se om Cassandra är på sen, hon har en del att stå i eftersom hon åker imorn natt.

PUSS!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0